Bleiswijk: Drake & Farrell heeft vandaag aangekondigd dat zij haar inzet voor milieutransparantie verder heeft vergroot door haar milieu-impact bekend te maken via CDP, een wereldwijde non-profit organisatie die ’s werelds toonaangevende milieuplatform voor informatie verschaffing beheert. Drake & Farrell B.V. doet al sinds 2022 verslag via CDP en heeft in 2023 de CDP Climate Change Questionnaire 2023 ingevuld en afgerond.

De gegevens van Drake & Farrell zullen worden toegevoegd aan de meest uitgebreide databank van zelf gerapporteerde milieugegevens ter wereld – en helpen om actie te ondernemen door middel van grotere transparantie.

Door openbaarmaking via CDP is Drake & Farrell bereid om te reageren op de toenemende vraag naar milieutransparantie van financiële instellingen, klanten en beleidsmakers. In haar openbaarmaking deelt Drake & Farrell mede dat het als voornaamste doel heeft om E-waste revolutionair te elimineren door het versnellen van de transitie naar een circulaire supply chain.

Ronald van Maurik, Quality Assurance officer bij Drake & Farrell, zei:

“Door openbare doelstellingen vast te stellen en daarover te rapporteren onderscheidt Drake & Farrell zich, laat het vooruitgang zien en legt het verantwoording af over zaken die voor belanghebbenden het belangrijkst zijn Daarnaast helpt het ons om onze sociale en milieurisico’s en kansen beter te beheren. Er is een dwingende noodzaak om te veranderen… Of het nu gaat om maatschappelijke veranderingen rond emissies, om het aantrekken van de nieuwe generatie die ander soort werk wil doen, of om het besef van de impact van onze activiteiten op lucht, water en land. Naarmate organisaties de klimaatverandering aanpakken, zien de belanghebbenden ook in dat Drake & Farrell een rol kan spelen in het behoud van gemeenschappelijke hulpbronnen. CDP is het platform dat wij gebruiken om onze duurzaamheidspraktijken te evalueren en daarover in brede kring te communiceren..”

Sherry Madera, Chief Executive Officer bij CDP, zei:

“Met meer dan 23.000 bedrijven die dit jaar via CDP openheid van zaken geven, is het duidelijk dat duurzaamheid – en de gegevens die daaraan ten grondslag liggen – geen ‘nice to have’ is, maar een essentieel onderdeel van succes op de lange termijn in het bedrijfsleven dat geen teken van vertraging vertoont – en dat ook niet zou moeten doen.

“Openbaarmaking werkt, en vandaag moeten we een korte pauze inlassen om de toewijding aan transparantie en verantwoordingsplicht te vieren die Drake & Farrell dit jaar heeft getoond door te rapporteren via CDP. “Een toekomst met een temperatuur van 1,5 graden is nog steeds mogelijk als de wereldgemeenschap eensgezind samenwerkt om daar te komen. “Door hun milieugegevens met het CDP te delen, draagt Drake & Farrell bij aan de milieureis die ertoe zal bijdragen dat die toekomst in zicht blijft.”

De volledige lijst van bedrijven die informatie verstrekken via het CDP kan hier worden geraadpleegd: https://www.cdp.net/en/responses