Inspirerende verhalen

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) kunnen soms abstract lijken. Gelukkig zijn er enorm veel voorbeelden van heel concrete dingen die al gebeuren. Kijk maar eens bij deze partners voor inspiratie!  

Journalistiek voor een eerlijke en duurzame wereld

Door alles wat je hier doet, koopt, eet, of uitstoot, ben je verbonden met mensen elders op de wereld. OneWorld maakt dat proces zichtbaar en laat zien wat je kunt doen om de wereld duurzamer en eerlijker te maken. OneWorld en SDG Nederland werken samen aan de reeks Goal Getters.

Positief nieuws in de schijnwerper

BrightVibes gelooft in de kracht van aanstekelijke, inspirerende verhalen. Als tegenhanger van het vele negatieve nieuws dat mensen ongelukkig maakt, zet BrightVibes positieve “change makers” in de kijker. Volg hun zeker op Facebook.

Slimme ideeën voor een betere wereld

Op de Wereld van Morgen vind je projecten van duurzame ondernemers en inspirerende blogs. Je kan er bovendien je eigen idee lanceren. Het gaat om een een initiatief van de ASN Bank.

Inspirerend sprekers in je koptelefoon

Pakhuis de Zwijger in Amsterdam maakt een wekelijkse podcast met inspirerende gasten die er ook op het podium staan. Zo kun je ook thuis of onderweg luisteren naar verdiepende gesprekken over duurzame en stedelijke thema’s.

Bekijk het eens van een ander perspectief

Hoe vind je je weg in een wereld die bol staat van scherpe tegenstellingen, botsende belangen en ferme spierballentaal? Human laat zien dat er altijd verschillende perspectieven zijn. Behalve op tv, radio en online is Human actief in het onderwijs en in buurten met debatprogramma’s en evenementen.

Niet het weer, wel het klimaat

Het journalistiek platform De Correspondent laat zich niet leiden door de waan van de dag, maar richt de aandacht op structurele ontwikkelingen in onze samenleving en in de wereld. Ze vertellen je in andere woorden “niet over het weer, maar over het klimaat”.

Wat doet de bedrijfswereld?

Als we de SDG’s willen halen, moet ook de bedrijfswereld mee aan boord. Veel Nederlandse bedrijven hebben die boodschap al begrepen. Duurzaam Bedrijfsleven zet die ondernemingen in de kijker, met de boodschap dat ieder bedrijf financieel en maatschappelijk rendement kan boeken door duurzaam te ondernemen.

Pin It on Pinterest