Unilever, Coca Cola, Save The Children werken samen aan SDGs

Vorige week kondigde Unilever de lancering aan van een open platform voor de SDGs. Het platform Paragon moet overheden, academici, bedrijven en maatschappelijke organisaties samenbrengen om inzichten te delen in de grootste mondiale vraagstukken van deze tijd.

“We kunnen niet op eilanden blijven werken in een wereld die zo snel verandert”, aldus Stan Sthanunathan, Vice President Consumer & Market Insights bij Unilever. “Met het aanstellen van een ambitieuze set doelen voor duurzame ontwikkeling hebben we een stap gemaakt. Nu is het tijd om samen te werken aan het behalen van deze doelen.”

Hoe het werkt

Op Paragon delen partners hun marktonderzoek, ideeën en inzichten in vraagstukken rondom duurzame ontwikkeling. Deze informatie is vrij toegankelijk voor iedereen die zich aansluit bij het initiatief. Paragon zal worden bestuurd door een groep overheden, onderzoeksorganisaties, NGO’s, academische instellingen en zogenaamde cliënten die vier keer per jaar in overleg gaan over drie brandende vragen gelinkt aan de SDGs. Deze vragen worden toegevoegd aan de marktonderzoeken die de partners dat kwartaal uitvoeren.

Een mondiaal partnerschap

Met Paragon hopen Unilever en zijn partners een mondiaal partnerschap op te richten rondom de SDGs. Daarnaast moet het platform landen en organisaties ondersteunen bij het implementeren van de nieuwe set doelen. In april of mei dit jaar zal Paragon worden gelanceerd. Onder meer Coca Cola, PepsiCo, Kantar, Nielsen, Save The Children en Sapient Nitro zijn al betrokken bij het initiatief.

Meer informatie of aanmelden als partner? Kijk dan op de Paragon website.